دلایل اصلی سئو و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

سئوی فروشگاه اینترنتی

اعمال سئوی فروشگاه اینترنتی


وب سایت سئو مای سایت کامل ترین مقالات آموزشی درباره سئو و بهینه سازی را به صورت حرفه ای برای شما کاربران آماده میکند. حال این بار به دلایل اصلی و به طور کلی نیاز یک وب سایت فروشگاهی به سئو و بهینه سازی پرداخته ایم. تولید محتوا فروشگاه اینترنتی چه برای سایت یا اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است چرا که همین محتواها کاربران را به مشتری های دائمی تبدیل می کنند بنابراین موضوعی که امروزه بسیار مورد بحث قرار میگیرد این است که آیا تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی ارزش بالایی دارد یا برای پیج های فروشگاهی در اینستاگرام که باید گفت قطعا سایت فروشگاهی دارای ارزش بیشتری است. آیا داشتن وبلاگ برای فروشگاه های اینترنتی الزامی است؟ وبلاگ نویسی می تواند همواره به عنوان راهکار مناسبی برای افزایش وسیع ترافیک جستجو و فروش محصولات شما در صورتی که یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کرده اید، باشد که بر بهبود سئو سایت شما بصورت مستقیم تاثیر گذار خواهد بود. در این پست پنج روش تایید شده برای استفاده از وبلاگ به عنوان هسته استراتژی SEO فروشگاه اینترنتی ذکر شده است: علل تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی
  1. تولید محتوای طولانی تر و بروزرسانی مادام العمر
هنگامی که در شرایطی قرار میگیرید که باید با رقبای قدرتمندی وارد رقابت شوید ، که برای یک محصول و یا صفحات دسته بندی حاضرند میلیونها تومان هزینه سئو میکنند ممکن است که وبلاگ تنها راه موفقیت شما باشد. این موضوع روشن است که مضامین و موضوعات برای گوگل حائز اهمیت است و او به برخی از آنها علاقه مندی بیشتری دارد و به همین خاطر است که موضوعات آموزنده و مفید به طور خودکار شانس محصول شما را نسبت به صفحه محصول رقیب ارتقاء میدهند اما در صورتی که میخواهید برای کلید واژه های اساسی رقابت کنید باید از محتوا نیز پیشی بگیرید در این موقعیت است که احساس نیاز به محتوای همیشه سبز (مداوم) جامع میکنید. محتوای همیشه سبز در واقع همان مقالاتی هستند که باید حداقل ماهی یک بار آن ها را آپدیت کنید که البته بهتر است برای مشخص کردن محتواهایی که ارزش بروزرسانی دائمی دارند از یک کارشناس حرفه ای یاری بگیرید. در زمینه ی نوع محصولاتی که از لحاظ سئو در رتبه بندی بالایی قرار دارند تحقیقات زیادی صورت گرفته است و اغلب محققین در این نکته اتفاق نظر دارند که محتوای همیشه سبزی که بالای 2000 کلمه داشته باشد از رتبه بندی مناسبی برخوردار خواهد شد. در یک تحقیق معتبر به این نتیجه رسیده اند که برای اینکه بتوانید جزو 10 جایگاه برتر گوگل قرار بگیرید باید از محتوایی که حداقل از 2000 کلمه برخوردار باشد استفاده کنید. تبلیغ و نشر محتوای طولانی مدت و جامع تر مزایای زیادی دارد که عبارتند از:
  • شما شانس زیادی توسط عبارات کلیدی طولانی برای افزایش ترافیک خواهید داشت.
  • و اگر میخواهید برای فروشگاه اینترنتی خود وبلاگ نویسی داشته باشید باید سرمایه گذاری طولانی برای محتوای خود کنید.
  • تحقیقات نشان می دهند که محتوای طولانی تر، اشتراک گذاری اجتماعی و بک لینک بیشتری را به دنبال دارد.
  • گوگل و سایر موتورهای جستجو، طبیعتاً بیشتر علاقمند به محتوای جامع و معتبر می باشند.
سئوی محصولات به صورت حرفه ای
راه کار های جدید سئوی محصولات
  1. تولید محتوای دائمی
اگر میخواهید نتیجه مطلوبی از وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید بهتر است روی تناوب و تکرار محتوای خودتمرکز کنید. شما باید همواره محتوای تازه ای ایجاد کنید که صفحات محصولات و اقلام کلیدی شما را وسیع تر کند. که برای برآورد این هدف باید محتوای بسیاری انتشار دهید. آمار بدست آمده از Hubspot نشان می دهند که شرکت هایی که بالای 16 پست ماهیانه در وبلاگ می گذارند 3.5 برابر ترافیک بیشتری نسبت به شرکت هایی که کمتر از چهار پست در ماه قرار می دهند خواهند داشت. آمار بدست آمده نشان میدهند که کیفیت محتوا به تنهایی کافی نیست بلکه کیفیت در کنار تناوب و تکرار از اهمیت بالایی برخوردار است
  1. شدت و دقت در لینک سازی داخلی
یکی از تاثیرگذارترین تکنیک های درون صفحه ای سئو (سئو داخلی) لینک سازی داخلی است که اهمیت زیادی به آن داده نمیشود و اغلب افراد بدنبال لینک از منابع خارجی هستند که در برخی مواقع زمان بسیاری از آنها را میگیرد که باعث میشود همین افراد پتانسیل های ارزشمند موجود در وب سایت های خود را نادیده بگیرند که می تواند قابلیت دید و بازدید پذیری سئو را برای برخی از صفحات کلیدی آنها، افزایش دهد. دور از انتظار است که کاربران بخواهند به صفحه محصول بازرگانی در فروشگاه الکترونیکی شما لینک شوند زیرا به احتمال بسیار آنها به یک مقاله جامع و حاوی اطلاعات مفید در وبلاگ لینک خواهند شد. که این کار به اعتبار صفحه برای پست های وبلاگ شما کمک زیادی خواهد کرد و از این راه می توانید از طریق لینک شدن مستقیم به صفحات اصلی محصولات توسط مقاله های خود، به آن صفحات کانال بزنید. اگر بخواهیم این موضوع را ساده تر بیان کنیم باید بگوییم عموما 99% افراد به صفحات محصولات لینک نمی دهند اما به صفحات مقالات شما لینک می دهند و زمانی که از صفحات مقالات به صفحات محصولات خود لینک دهید، کار آنها را دچار اختلال کرده اید
  1. انتخاب بخشی برای لینک دادن به دیگران
می توانید از وبلاگ برای ارتقای اعتبار دامنه و ترافیک جستجو در پست های فردی خود بهره ببرید چرا که این پست های انفرادی قابلیت این را دارند که ترافیک را به صفحات محصول درجه یک شما هدایت کنند. گزارشات بسیاری از افزایش گسترده در ترافیک جستجو با استفاده از استراتژی قوی همانند تکنیک آسمان خراش جهت ارتقای پست های وبلاگ است اما دور از انتظار است که شما نیز بتوانید از همان استراتژی های مشابه برای افزایش ترافیک صفحات فروشگاه اینترنتی خود بهره مند شوید. برای اینکه این تکنیک ها نتیجه مطلوبی بدهد ، به محتوای باکیفیت احتیاج خواهید داشت تا مردم به آن لینک شوند. راه چاره آن، این است که تلاش های زیادی صورت گیرد تا مردم به جای نوشتن مضمون بسیار با کیفیت (در وبلاگ خود) به این محتوا لینک دهند. محتوا در رتبه بندی سئو بهبود یافته، به صفحات محصول شما لینک می خورد و ترافیک را به طرف این صفحات هدایت می کند.
  1. پاسخ به سوالات کاربران
بسیاری از درخواست هایی که مردم در گوگل و سایر موتورهای جستجو تایپ می کنند به شکل سوال می باشد. برای مثال اگر شما قصد تاسیس مزون اینترنتی دارید بدیهی است که در ابتدا با این حقیقت روبرو خواهید شد که افراد بهترین لباس عروسی چیست را جستجو خواهند کرد و اینجاست که اگر شما سئو را به شکل کامل بر روی سایت خود اعمال کرده باشید ورودی های بسیار زیادی خواهید داشت. بدیهی است که شما نمی توانید عنوان صفحات محصول خود را بهترین لباس عروسی چیست قرار دهید، اما می توانید پستی تحت این عنوان بگذارید. این پست را می توانید توسعه دهید و لباسهای عروسی گوناگون را بر اساس یک سری فاکتورها با یکدیگر مقایسه کنید و به لباسهای موجود در فروشگاه خود لینک کنید. وبلاگ نویسی، ایجاد محتوا و مضامین مرتبط با خواسته های کاربران را آسان می کند. سپس شما می توانید از این محتوا برای پیشبرد ترافیک و فروش به سمت محصولات خود بهره ببرید.
امتیاز شما post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *