اشتباهات رایج در سئو | اشتباهات SEO

سئوی محصولات در سال جدید | بهبود سئوی محصول

سئو وبسایت شما را به زبانی تبدیل می‌کند که هر موتور جستجویی می‌تواند آن را به آسانی درک کند؛ بنابراین با نمایش سایت شما در گوگل، کاربران قادر خواهند بود صفحات شما را مشاهده کنند.

اشتباهات رایج در سئو، بطور معمول بواسطه برندهای نوظهور و سایت های تازه تاسیس صورت میگیرد که تاثیر منفی بسیاری بر رتبه بندی سایت، گسترش برند و بازاریابی آنها دارد

اینترنت جایگاهی بسیار رقابتی برای بازاریاب هاست امروزه راه انداختن یک کسب و کار از هر زمان دیگری آسان تر است، اما بازاریابی برای آن از هر زمان دیگری دشوار تر پس اگر بخواهیم از نظر تئوری مسئله را بررسی کنیم، می توانید به اسانی یک وبسایت ایجاد کنید، محتوا در آن منتشر کنید و حتی به راحتی آن را در اینترنت به اشتراک بگذارید.

سئو می تواند زمینه موفقیت کسب و کار دیجیتال شما را فراهم آورد و یا آن را به کلی نابود کند همچنین سئو چیزی است که  کسب و کار های جدید عموما نمی توانند براحتی با آن سازگار شوند. قصد داریم در این مقاله، اشتباهاتی را بررسی کنیم که برندهای  تازه تاسیس و یا در حال گسترش به احتمال زیاد دچار آنها می شوند که این اشتباهات سئو می توانند تاثیرات بسیار بدی بر روی کارکرد آن ها در موتور های جستجو داشته باشد.

متداول ترین خطاهای سئو سایت

نداشتن برنامه ساخت کلمات کلیدی و نادیده گرفتن جستجوی محلی

یکی از اشتباهات متداول کسب و کارهای نوظهور برنامه ریزی ضعیف برای کلمات کلیدی و در نظر نگرفتن جستجوی محلی می باشد بنابراین تمرکز کردن بر روی عبارات کلیدی درست برای یک کسب و کار، یک امر ضروری است و فقط کافی است عبارات کلیدی را انتخاب کنید که رقابتی هستند و می توانند ماهیت کسب و کار شما را نشان دهند.

اما برگزیدن کلمات کلیدی مناسب، به تفکر و برنامه ریزی و استفاده از ابزار قابل اطمینانی مانند Google Keyword Planner نیازمند می باشد.

جستجوهای محلی همواره در سطح بالایی قرار دارند بر اساس یک گزارش، اغلب مشارکت مشتری ها نسبت به برند (85 تا 95%) از راه لیست ها ، صفحات وبسایت ها و یا نتایج جستجوهای محلی صورت می گیرد.

شما همچنین برای جستجوهای دقیق برای کلمات کلیدی می توانید از ابزارهایی نظیر Ahrefs ،AnswerThePublic یا KeywordTool.io هم بهره مند شوید، اما هیچ گاه این مسئله را فراموش نکنید که کلمات کلیدی که از آنها استفاده میکنید باید خاص باشد و نسبت به جستجوی محلی نیز، توجه ویژه داشته باشید.

خطاهای رایج در سئو

عدم هماهنگی سئو با استراتژی های بازاریابی برند

برای این که سئو  توانایی ایجاد مزایای مورد هدفتان را داشته باشد، باید ایجاد هماهنگی بین فعالیت های سئو با استراتژی های بازاریابی کلی یا دیدگاهی که برای کسب و کار خودتان دارید، داشته باشید. زیرا هر چه یک کسب و کار نسبت به اهداف کلی خودش شفافیت زیادی داشته باشد، اهداف بازاریابی آن هم شفاف تر می شود و طبیعتا اجرای سئو توسط آن کسب و کار، نیز هدفمند تر می شود.

هماهنگی با استراتژی های کلی یک کسب و کار، جستجو برای کلمات کلیدی و تولید محتوای بعد از آن را هدفمند تر میکند و علاوه بر آن بر زیبایی یک وبسایت و همچنین انتقال پیام برند نیز تاثیر میگذارد.

این شرایط، یکی دیگر از حوزه هایی است که برند های در حال توسعه اغلب در رابطه با آن با مشکل مواجه میشوند. برندهای در حال توسعه یا کسب و کارهای تازه تاسیس عموما یک پیام برند ماندگار در وبسایت و محتوای خودشان ندارند. وبسایت هایی که پیام های گیج کننده ای را به کاربر منتقل میکنند، موجب می شوند که بازدید کنندگان  سریعا اقدام به ترک آنها کنند و در نتیجه بانس ریت بالایی در وبسایت آن ها ایجاد می شود (یکی از معیار های رتبه بندی گوگل)

اگر وبسایت شما پیام های نامربوط با یکدیگر را از منظره پیام برند (مانند لوگو ها، محتوا یا طراحی)، منتقل میکند ، لازم است از ابزاری مانند Tailor Brands استفاده کنید زیرا این ابزار با سهولت کاربردی بالا، موجب می شود که کسب و کار ها بتوانند لوگو های زیبا ایجاد کنند، هویت برند خودشان را گسترش دهند و یک تجربه کاربری ماندگار ایجاد کنند البته بهتر است که در این موارد به جای استفاده از ابزارها (حتی ابزارهای هوش مصنوعی) از افراد متخصص این کار  بهره ببرید تا آینده بهتری را برای سایت خود و سئو آن برنامه ریزی کنید.

نادیده گرفتن بهترین روش های تولید محتوا

بهره مند نشدن از بهترین روش های تولید محتوا در سایت یکی از اشتباهات رایج در سئو است.گوگل همواره در حال ایندکس کردن و خارج کردن محتوا از آن می باشد و به عنوان یک قانون، سطح محتوای با کیفیت را بالا میبرد و محتوای بی ارزش را توبیخ می کند.

اما، محتوای با کیفیت در اصل همواره به این مفهوم نیست که یک پست وبلاگ، به خوبی نوشته شده باشد.یک وبسایت باید محتوای با کیفیت داشته باشد تا بتواند بر روی گوگل تاثیر بگذارد و نحوه نگارش آن هم  زیبا باشد.

برخی از بهترین روش ها برای تولید محتوا شامل این موارد می باشد:

  • حذف کردن لینک های اسپم از بخش نظرات
  • گذاشتن پست های محتوایی منظم بر روی وبلاگ
  • لینک به صفحات معتبر از طریق محتوا
  • گذاشتن پست های محتوایی جدید و توجه به حذف محتوای تکراری

گذاشتن پست های محتوایی برای کلمات کلیدی مطابق با برنامه ریزی های انجام شده

شما باید از نظر اهداف کسب و کارتان در کل محتوای وب سایت خودتان به طور کاملا شفاف عمل کنید و بیش از حد از کلمات کلیدی برگزیده شده استفاده کنید زیرا این کار به عنوان یک فعالیت کلاه سیاه در نظر گرفته می شود.

نادیده گرفتن درج محتوا

پس از مرحله تولید محتوا، موضوع عرضه آن بیان می شود. پس باید کاری کنید که محتوای شما توسعه پیدا کرده و به مخاطبین زیادی برسد. در مراحل نخست، می توانید بهترین محتوای خودتان را برای نفرات تاثیرگذار در کسب و کار خودتان و وبسایت های معتبر بفرستید تا بتوانید کاری کنید که برند  شما دیده شود. یکی از روش های عالی برای به دست آوردن بک لینک های ارزشمند پست گذاشتن به صورت مهمان می باشد که قابلیت دیده شدن برند شما را هم ارتقاء می دهد. این عمل حجم ترافیک زیادی را به سایت شما منتقل میکند و از این رو برای وبسایت شما مشتری های هدایت شونده بسیاری را فراهم می کند.

اما تا زمانی که سعی می کنید تا مخاطبین زیادی را به دست بیاورید و با افراد تاثیرگذار در زمینه کاری خودتان ارتباط برقرار کنید، باید ایمیل هایی را به نقاط تماس مناسب ارسال کنید. مکالمه بین وبلاگ نویس ها، یک فرایند وقت گیر می باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که زمان خودتان را بر روی افراد اشتباه، صرف نمی کنید. البته می توانید از ابزاری مانند Norbert بهره مند شوید تا بتوانید ایمیل ها را بر اساس نام افراد مورد نظر خودتان پیدا کنید و یا این که بر روی مجموعه ایمیل موجود که خودتان جمع آوری کرده اید، ارزیابی های اعتبار سنجی انجام دهید و اینگونه ایمیل های معتبر را پیدا کنید.

البته امروزه با توجه به استفاده بسیار زیاد از اینستاگرام در ایران، اغلب صاحبان یا حداقل مدیران سایت ها در اینستاگرام پیج شخصی یا کاری دارند که شما از طریق پیجشان هم می توانید با آن ها ارتباط بگیرید. اما هیچگاه این موضوع را از یاد نبرید که همیشه برای یک مدیر حرفه ای سایت ایمیل از هر چیز دیگری واجب تر است و همواره آن را بررسی می کند.

عدم سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی از آغاز کار

یکی از متداول ترین خطاهای سئو این است که سئو را تنها محدود به وب سایت خود بدانید. زیرا سیگنال های اجتماعی هم بر روی کارکرد موتور جستجو در یک کسب و کار تاثیر گذار است.

عدم اطلاع از آخرین تغییرات و آپدیت سئو

سئو همواره در حال تغییر می باشد و بنابراین شما نیز باید همیشه خودتان را با آن سازگار کنید.

در حقیقت شما باید ارزیابی های متفاوت برای سئو سایت خودتان را به صورت مرتب انجام دهید. جستجوهای اینترنتی یک فضای پویا هستند و این پویایی آن ها نیز هدفمند می باشد. گوگل برای قرار دادن اطلاعات صحیح و مفید در اختیار کاربران دائما در حال به روز رسانی الگوریتم های جستجوی خود است و عوامل گوناگونی را برای رتبه بندی سایت ها در نظر میگیرد.

اما، گوگل همواره اطلاع رسانی های با جزئیات و دقیق در رابطه با این به روز رسانی ها را انتشار نمی کند و برخی از آن ها، به اندازه ای تاثیرگذار هستند که امکان دارد موجب از بین رفتن کلی یک سایت شوند.

شما باید همواره از آخرین تغییرات سئو و الگوریتم گوگل، کسب اطلاع کنید و به محض این که نسبت به آن ها آگاهی پیدا کردید، تغییرات لازم را در وبسایت های خودتان ایجاد کنید. بهترین فعالیت ها در این زمینه، موجب می شود که برند شما در رتبه بندی گوگل بتواند همواره کسب موفقیت کند.

بی توجهی به سرعت بارگذاری سایت

یکی از اصلی ترین اشتباهات رایج سئو درک نکردن اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت می باشد. سرعت وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که موتورهای جستجو نیز آن را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی اصلی و بسیار مهم در نظر می گیرند، زیرا جذب رضایت کاربران فضای هدف مجازی موتورهای جستجو است. با استناد به آمارهای گوگل، اغلب کاربران اگر زیر 3 تا 5 ثانیه نتوانند به صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند، از سایت خارج شده و به دنبال صفحه دیگری می گردند. بنابراین به هیچ عنوان نباید نسبت به این فاکتور رتبه بندی بسیار مهم بی اهمیت باشید.

شما همچنین می توانید برای بررسی وضعیت عملکرد خود در زمینه سرعت سایت از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insight نیز بهره مند شوید.

عدم درک اهمیت محتوای جذاب

این مورد هم جزء رایج ترین خطاهای سئو سایت محسوب میشوند. شما با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو، می توانید بفهمید که اغلب وب سایت ها به کیفیت و جذابیت محتوای خود توجهی نمیکنند. توصیه ما این است که به جای تمرکز بر این مسئله که باید حتما محتوای زیادی تولید کنید، بهتر است که از کمیت کار خود کاسته و بر کیفیت تولید محتوای خود متمرکز شوید.چگونگی انجام این کار را می توانید با استفاده از نکات و دستورالعمل های آموزش تولید محتوا انجام دهید.

نکته حائز اهمیتی که در این زمینه وجود دارد این است که باید استراتژی های سئو سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که علاوه بر اینکه محتواهای شما هماهنگ با موتورهای جستجو هست، برای کاربرانتان  نیز جذابیت لازم را داشته باشد البته محتوای سایت شما هنگامی ارزشمند میشود که برای همه ی افرادی که جذب برندتان می شوند، کاربردی باشد.

کاربرد اشتباه تگ های H در محتوا

متاسفانه به دلیل مطالعات کمی که برخی از سئوکاران و صاحبان سایت ها دارند، مشاهده می کنیم که در محتواهای سایت های گوناگون حتی در سایت های بسیار معتبر، تگ ها H1 تا H6 یا به طور کلی استفاده نشده اند، یا کاملا فرآیند اشتباهی در مورد کاربرد آن ها استفاده شده است بنابراین توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در یک صفحه سایت دو بار از تگ H1 استفاده کنید.

نکته بعدی که با رعایت آن میتوان جلوی بروز اشتباهات سئو را گرفت، کاربرد حداقل یک عبارت کلیدی در تگ های H می باشد که بهتر است این تگ ها همواره با کلمه کلیدی اصلی آغاز شوند. توصیه می کنیم که پس از استخراج بهترین عبارات کلیدی برای محتوای خود، از آن ها در تگ های هدینگ نیز استفاده کنید.

نبود فعالیت های لازم برای حفظ مخاطب سایت

در اغلب موارد مشاهده شده است که زمانی که تعدادی کاربر جذب سایتی می شوند، پس از مدتی دیگر علاقه خود به کسب و کار مورد نظر را از دست داده و مطالب آن ها را پیگیری نمی کنند. توجه داشته باشید که تنها ارتقای تعداد بازدید کنندگان یک صفحه سایت مشروط موفقیت نیست؛ بلکه هدف اصلی باید این باشد که شخص وارد شده به سایت به یک کاربر دائمی تبدیل شود.

شما برای انجام این کار می توانید از روش های بسیار زیادی بهره ببرید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که اگر نمی توانید عملکرد خوبی در مورد حفظ مخاطب سایت داشته باشید، بهتر است که بعد از اینکه محتوایی ارزشمندی تولید کردید، مطلب مورد نظر که برای کاربر جذاب بوده را به چندین قسمت تقسیم بندی کرده از او بخواهید تا برای مطالعه ادامه این مطلب ارزشمند دوباره به وب سایت شما بازگردد

توجه نداشتن به ابزارهای سئو سایت

این موضوع روشن است که تا کسی عملکرد خود را مورد بررسی قرار ندهد، نمی تواند پیشرفت چشمگیری داشته باشد. این مسئله در مورد سئو نیز به همین نحو است. متاسفانه برخی از صاحبان وب سایت ها به تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت خود اهمیتی نمی دهند و یا نمی خواهند که برای بهبود فعالیت های خود از ابزارهای موجود در موتورهای جستجو استفاده کنند. این مورد یکی از تاثیرگذارترین خطاهای رایج سئو است که می تواند سایت را به کلی از بین برده و مانع بهبود آن شود.

جمع بندی

اشتباهات سئو در حقیقت عضو جدایی ناپذیر سئو سایت محسوب میشوند و طبیعی است که در هر زمینه ای اشتباهاتی در درک برخی مفاهیم وجود داشته باشد. اما نکته ی مهم این می باشد که شما باید با مطالعه بسیار و بهره برداری از بهترین منابع موجود، مانع از بروز مشکلات در روند کاری خودباشید.

همانطور که Aaron Wall گفته است، “سئوی یک وب سایت حرفه ای می تواند گاهی مانند یک بازی بی نتیجه به نظر برسد”. چیزی که امروز برای سئو مفید است ممکن است فردا مفید نباشد به همین علت باید همواره بر کار خودتان نظارت داشته باشید به علاوه، تعداد نامحدودی از متغیر های متفاوت وجود دارد که باید آنها را پیگیری کنید، زیرا اینها متغیر هایی هستند که در اثر تغییرات قوانین سئو، به کلی در یک شب میتوانند تغییر کنند.

اما سئو وب سایت یکی از الزامات کار است. سئو یک فعالیت چالش برانگیز است که اگر به شکل صحیحی انجام گیرد، نتایج بسیار مطلوبی را برای شما ایجاد می کند. یک تیم سئو اختصاصی می تواند کمک بسیار زیادی برای شما بکند زیرا سئو به اندازه ای مهم است که نمی توان آن را بر عهده توسعه دهندگان یا طراحان سایت قرار داد. در آخر، این نکته را همواره مهم تر از نکات دیگر در نظر داشته باشید که سئو برای کسب و کار و برند شما اهمیت بسیار زیادی دارد و در این صورت است که می توانید نتایج تلاش های خودتان را به سرعت مشاهده کنید.

5/5 - (171 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *