صفحه بندی در سئو یا Pagination و مزایای آن

صفحه بندی در سئو یا Pagination و مزایای آن

صفحه بندی در سئو یا Pagination و مزایای آن


در این مقاله از وب سایت سئو مای سایت قصد داریم در مورد صفحه بندی در سئو یا Pagination و مزایای آن صحبت کنیم. در همین ابتدا باید بگوییم که صفحه بندی در سئو (Pagination) یک تکنیک مهم در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است که به کاربران کمک می کند تا به آسانی محتوای وبسایت شما را مشاهده کنند. باعث می شود که موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر درک کنند.

صفحه بندی سایت چیست؟

صفحه بندی (Pagination) به روشی گفته‌می‌شود که در آن محتوای یک صفحه به چندین بخش کوچکتر تقسیم‌شده و در چندین صفحه مجزا نمایش داده‌می‌شود. بطور کلی، صفحه‌بندی برای نمایش محتوای بلند و پیچیده مانند مقالات، فهرست ها، محصولات و بیشتر استفاده‌می‌شود.

با صفحه بندی، کاربران می توانند به راحتی به بخش های مختلف محتوا دسترسی پیدا کنند. با این کار، تجربه کاربری بهتری را تجربه می کنند. علاوه بر این، صفحه بندی به وب سایت کمک می کند تا محتوای خود را به شکل بهتری مدیریت کند. در نتیجه، به بهبود سئو سایت و پاسخگویی کمک می کند.

همچنین، صفحه بندی یا Pagination برای بهبود سرعت بارگیری صفحات نیز مفید است، زیرا می تواند حجم بارگیری صفحه را کاهش دهد. به طور مثال، با استفاده از صفحه بندی برای نمایش محصولات در یک فروشگاه آنلاین، به جای بارگیری تمام محصولات در یک صفحه، هر بخش از محصولات را در یک صفحه مجزا نمایش می دهیم. این کار باعث می شود حجم بارگیری صفحه کاهش یابد و سرعت بارگیری بهبود یابد.

مزایای اصلی صفحه بندی (Pagination)

 بهبود سرعت بارگیری صفحات

صفحه بندی به شما اجازه می دهد تا محتوای خود را به چندین صفحه تقسیم کنید. این به شما امکان می دهد که حجم محتوای بیشتری را برای هر صفحه در نظر بگیرید. در نتیجه، سرعت بارگیری صفحات را افزایش دهید. این موضوع به شدت بهبودی در تجربه کاربری و موقعیت شما در موتورهای جستجو خواهد داشت.

 بهبود ناوبری و کاربری

صفحه بندی به کاربران اجازه می دهد تا به آسانی درون محتوای شما جستجو کنند. برای پیدا کردن مطلب مورد نظر، بر روی شماره هر صفحه کلیک کنند. این به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت به صفحه مورد نظر خود برسند و تجربه کاربری بهتری داشته باشند.

بالا بردن شانس نمایش در نتایج جستجو

با استفاده از صفحه بندی، محتوای شما را به شکل گسترده تری به کاربران نشان می دهید. این باعث می شود که موتورهای جستجو بهتر بتوانند محتوای شما را فهمایش کنند و شانس بالاتری برای نمایش در نتایج جستجوی آنها فراهم شود. همچنین، با ارائه محتوای خود در چندین صفحه، شما می توانید برای کلیدواژه های مختلف صفحات مختلفی ایجاد کنید و این موضوع به شما کمک می کند تا برای کاربران بیشتری در نتایج جستجو ظاهر شوید.

بهبود قابلیت خواندن محتوا

با استفاده از صفحه بندی، شما می توانید محتوای خود را به شکل منظم تری به کاربران ارائه دهید. این باعث می شود که محتوای شما قابل خواندن تر و مفهومی تر باشد. همچنین، با قرار‌دادن محتوای خود در چندین صفحه، شما می توانید از سازماندهی بهتری برای محتوای خود استفاده‌کنید. این باعث می شود که محتوای شما برای کاربران بهتر قابل درک باشد.

سهولت در به روزرسانی و مدیریت محتوا

با استفاده از صفحه بندی، شما می توانید محتوای خود را به شکل گسترده تری مدیریت کنید و به روزرسانی های لازم را به راحتی انجام دهید. در واقع، با قرار‌دادن محتوای خود در چندین صفحه، شما می توانید به راحتی بخش های مختلف محتوای خود را به روز کنید و این باعث می شود که محتوای شما به روز و جذاب برای کاربران باقی بماند.

 قابلیت بهبود پاسخگویی سایت

با استفاده از صفحه بندی، شما می توانید بهبود پاسخگویی سایت خود را نیز به دست بیاورید. به دلیل اینکه محتوای شما به چندین صفحه تقسیم شده‌است، بارگیری صفحات سریع تر انجام می شود.  سایت شما پاسخگویی بهتری را به کاربران ارائه دهد و در نتیجه، تجربه کاربری بهتری را برای آنها فراهم کند.

بهبود سئوی سایت

استفاده از صفحه بندی می تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند. در واقع، با قرار‌دادن محتوای خود در چندین صفحه، شما می توانید برای کلیدواژه‌های مختلف صفحات مختلفی ایجاد کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا در نتایج جستجوی گوگل برای کلیدواژه های مختلف بالاتر قرار بگیرید.

مشکل ساختار مسطح سایت بدون pagination چیست؟

یکی از مشکلات ساختار صاف و مسطح سایت، این است که نمی توان طراحی سایت را به صورت دسته بندی های مختلف ارائه کرد و دیگر امکان لینک سازی های مختلف و معنی دار بین صفحات سایت، از بین می رود.

به عنوان مثال، در یک سایت بیمه و در بخش خدمات بیمه اشخاص آن، صفحه ای که در رابطه با وکالت در زمینه تصادف و صدمه در اثر خودرو می باشد، ممکن است لینک های مختلفی داشته باشد که به صفحاتی با موضوعات مختلف مانند صدمه در اثر لیز خوردن و یا سقوط، ختم می شوند.

لینک های خروجی، می توانند نشان دهند که صفحه اصلی در رابطه با چه موضوعی می باشد. در حالت ایده آل، یک صفحه که در رابطه با وکالت در صدمه های خودرویی می باشد، لینک های خروجی اش در رابطه با موضوعاتی هستند که با موضوع اصلی صفحه مرتبط هستند نه موضوعاتی مبهم.

ساختار سایت بدون صفحه بندی چطور آسیب می بیند

معمولا روند شکل گیری ساختار سایت به این صورت است که منتشر کننده، چند مجموعه دسته بندی اولیه و صفحه بندی در وردپرس را مشخص می کند و سپس انتشار مطالب را در این دسته بندی ها انجام می دهد.

در طول ماه ها و سال ها، تعداد صفحات در هر دسته بندی بیشتر می شود و ناوبری در این سایت دشوار می شود. به همین دلیل، ساختار سایت در صفحه بندی ها دچار مشکل می شود.

جمع‌بندی

تاثیر pagination در سئو یکی از دغدغه‌های سئوکارها و مدیران سایت‌ها است. ازآنجاکه با صفحه‌بندی، تعدادی صفحه با موضوع مشابه در سایت ایجاد می‌شود، برای استفاده از آن باید نکات دقیق و مهمی را رعایت کنید. در این مقاله ضمن معرفی این نکات، به بررسی رایج‌ترین اشتباهات صفحه بندی در سئو پرداختیم.

5/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *