داشتن صفحه هاي عالي براي فروش محصول شما همراه با SEO محصولات بسیار مهم است. در این مقاله به صورت اختصاصی قصد داریم 5 نکته مهم برای بهبود SEO محصولات را برای شما توضیح دهیم.
همراه با بهينه سازی صفحه ها محصول خود براي تجربه کاربری، شما همچنان مي خواهيد اطمينان داشته باشيد که اين صفحه ها برای SEO شما کار مي کنند. در اين پست چند عنصر کمتر ديده شده از سئو صفحه محصول را به شما نشان مي دهيم و همينطور ما توضيح مي دهيم که چرا توجه به اين موارد بسيار مهم است.
1) اصول اوليه سئو صفحه محصول
صفحه محصول در فروشگاه آنلاين که همه ی موارد سئو را داشته باشند بسیار مهم است. سئوی صفحه محصول نیز ويژگی های زيادی دارد اما، اين بهينه سازی اوليه شما خواهد بود که جایگاه شما در گوگل را مشخص میکند. دقت کنید که اگر محصولات نه چندان هيجان انگيزی را در سايت خود ارائه می دهيد، امکان دارد بخواهید بار ها و بار ها این مقاله را مطالعه کرده و ایرادات خود را رفع کنید.
2) انتخاب عنوان مناسب
برای نام محصول خود انتخاب کنید و نام سازنده را در صورتی که وجود داشته باشد درج کنيد. همراه با آن اگر محصول شما به عنوان مثال، بخش کوچکی از يک دستگاه بزرگتر (پيچ، لوله) است، بايد SKU نیز بنویسید. امکان دارد مردم به طور خاص آن را جستجو کنند. این مورد را کمتر کسی رعایت میکند پس بهتر است شما جزو آن افراد باشید.
3) توضیح مناسب برای معرفی محصول
توضيحات محصول مناسب و منحصر به فرد حتی اگر وسوسه انگيز باشد که از همان توضيح های سازنده محصول استفاده کنيد، ولی واقعاً نبايد اين کار را انجام دهيد. اين توضيح ها امکان دارد در بیشتر وب سايت ها به چشم می خورد، به اين معني که محتواي با نشانه کيفيت پايين و تکراری براي وب سايت شما است.
پس سعی کنید مطالب را بسط دهید کمی بیشتر راجب محصول بنویسید و به طور کلی اگر میخواهید موفق تر باشید از اطلاعات خود استفاده کنید تا توضیحات محصول بیشتر باشد.
در واقع شما باید هميشه از محتواي تکراری جلوگيري کنيد. احتمال دارد فکر کنيد: “اما تمام محتواي های من منحصر به فرد است!” با اين حال، اگر محتوای موجود در صدها صفحه محصول منحصر به فرد نباشد، بیشتر محتواي وب سايت شما هنوز هم سطح نخواهد بود. و گوگل به نوعی محصول شما را کم اهمیت جلوه نشان میدهد.
4) توضيح های متا
صفحه محصول معمولاً دارای اطلاعات زيادی مانند ابعاد محصول يا شرايط خدمات شرکت شما است. براي جلوگيری از استفاده گوگل از متن نامربوط در توضيحات متا، يک متا توضيحات را به صفحه های محصول خود اضافه کنيد. شما میتوانید از افزونه های عالی نظیر All in one SEO و یا Yoast و حتی Rank math استفاده کنید. در مرحله بعد، تلاش کنيد توضيحات متا منحصر به فردي ارائه دهيد.
اين احتمال دارد گاهی اوقات دشوار باشد. شما امکان دارد با نوعي الگو روبرو شويد که در آن فقط نام محصول را برای هر محصول تغيير می دهيد پس روی متای محصولات تمرکز کنید و حتماً یک بار هم از تایتل یا عنوان محصول در بخش متا استفاده کنید. در حالت ايده آل، همه ی توضيحات متا شما بايد منحصر به فرد باشد.
برای بخاطر سپردن يک URL عالی و آسان انتخاب کنيد
توصيه مي کنيم از نام محصول در URL استفاده کنيد. در هر صورت اطمینان داشته باشید که URL براي بازديدکنندگان سايت قابل خواندن است، آن را کوتاه و ساده نگه داريد.
5) انتخاب تصاویر چشمگیر
تصاوير با کيفيت بالا و بهينه سازي شده را با متن ALT مربوطه اضافه کنيد و نام محصول را در تصوير اصلي محصول وارد کنيد. اين به شما کمک می کند تا در جستجو بهتر عمل کنيد. همچنین روی UX صفحه محصول خود تمرکز کنيد.
UX يا تجربه کاربری، اين يک گام مهم است، زيرا همه چيز در مورد اين است که صفحه های محصول خود را تا حد امکان مورد پسند کاربران طراحی کنيد. همراه با بخش مهمي از سئوی جامع است. بخش هاي زيادي برای UX وجود دارد.
2. داده هاي ساختار يافته را براي محصولات خود افزایش دهید و نتايج دلخواه خود را بگيريد.
داده هاي ساختار يافته بخش ضروري يک استراتژی سئو مدرن است. بدون دادههاي ساختاريافته براي صفحات محصول خود نمی توانید کار کنید، زيرا آنها به دیده شدن صفحه محصول شما کمک ميکنند. برای مثال يک طرح محصول منحصر به فرد وجود دارد که به شما کمک مي کند تا نتايج جستجوي برجسته، به اصطلاح نتايج دلخواهی را دريافت کنيد. این عناصر برای سايت شما عالي هستند و همچنين مي توانند نرخ کليک شما را بالا ببرد .اگر نظرهای مشتريان را با بررسي دادههاي ساختاريافته علامتگذاري کنيد، در نتايج جستجو نشان داده ميشوند. ديدن امتیاز هایی که کاربران به سایت شما در زير صفحه محصول داده اند ، مردم را متقاعد به بازرسی سایت شما می کند. با کمک آن بازديدکنندگان شما از قبل قيمت شما را مي دانند و اينکه محصول هنوز در انبار موجود است.
موتورهاي جستجو صفحه شما را بهتر درک خواهند کرد
و داده هاي ساختاريافته براي سئوي صفحه محصول شما نيز مهم است. زيرا موتورهاي جستجوي اصلي اين نشانه گذاري را ارائه کردند. گوگل، بينگ، ياهو و ياندکس با اين نشانه گذاري موافقت کردند تا بتوانند صفحات محصول و تمام عناصر و ويژگي هاي محصول را راحت تر شناسايي کنند. به دلیل اینکه آنها مي توانند اين صفحه ها را خيلي بهتر درک کنند.
طراحواره محصول به موتور جستجو اطلاعات بيشتري درباره محصول مي دهد. اين مي تواند شامل ويژگي هايي مانند توضيحات محصول، سازنده، نام تجاري، نام، ابعاد و رنگ باشد، اما همچنين SKU که در پاراگراف بالا گفتیم طرح پيشنهاد شامل اطلاعات بيشتري درباره قيمت و در دسترس بودن، مانند ارز و سهام است، ميتواند شاملpriceValidUntil باشد تا به موتورهاي جستجو اطلاع دهد که پيشنهاد قيمت فقط براي مدت زمان محدودي وجود دارد
گزينه هاي بیشماری براي اضافهکردن داده هاي ساختاريافته براي سئو صفحه محصولات وجود دارد. اما مجموعه محدودي از ويژگي ها توسط موتورهاي جستجو پشتيباني مي شوند. برای مثال، به صفحه گوگل در دادههاي ساختاري صفحه محصول نگاه کنيد تا ببينيد موتورهاي جستجو چه انتظاراتي از کد شما دارند و چه کاري مي توانند با آن انجام دهند.
به همين دليل است که ميخواهيد دادههاي Schema.org را براي سئوي صفحه محصول اضافه کنيد: تشخيص آن براي گوگل راحت تر است و مطمئن ميشود که از قبل عناصر اضافي مهمي را در گوگل قرار دادهاست. اگر فروشگاه ووکامرس داريد، افزونه WooCommerce SEO ما در بسياري از اين موارد در بک اند از شما پشتیبانی می کنیم.
3. نظرات واقعي را اضافه وآن هارا بررسی کنید
در حال حاضر 95 درصد از مصرف کنندگان مي گويند که قبل از خريد هر چيزي به به صورت آنلاين، نظرات را بررسي مي کنند. بعضی از کابران به نظرات آنلاین اعتماد ندارند در حال که بسياري از افراد به آن اعتماد دارند، بنابراين مي توانند مفید عمل کند.
اگر يک شرکت خصوصی دارید، بررسي آنلاين اهميت بيشتري دارد. بيشتر بررسي ها به شدت مثبت هستند، اما ممکن است نظرات منفي هم وجود داشته باشند که حس بدی از آنچه در مورد يک شرکت يا محصول مي گذرد را ارائه مي دهند.
4.به صفحه محصول خود سرعت دهید
مردم از اینکه منتظر بمانند حس خوبی ندارند مخصوصا در دنياي امروزي که روي موبايل متمرکز است، هر ثانيه مهم است. حتي اگر زمان و انرژي زيادي را صرف تلاش کنيد تا مشتري را در وهله اول به صفحه محصول خود برسانيد. مردم و همینطور گوگل انتظار دارند صفحه اي سريع داشته باشند. کارهاي زيادي براي بهبود سرعت سايت خود مي توانيد انجام دهيد.
5. کاربر صفحه محصول شما را آزمايش کند
نگاه کردن به اعداد در گوگل آناليتيکس، کنسول جستجو يا ساير ابزارهاي تحليلي مي تواند به شما دیدگاهی در مورد نحوه يافتن و راه ارتباطی افراد را به صفحه شما بدهد. اين اطلاعات بينش مي تواند به شما کمک کند عملکرد يک صفحه را حتي بيشتر بهبود ببخشيد.
انجام تحقيقات مناسب به شما نتیجه های دلخواه و چشمگيري مي دهد که احتمالاً خودتان ممکن بود نتوانید دسترسی به آن داشته باشید.
امتياز: اعتماد ايجاد کنيد و اصالت خود را به مردم نشان دهيد.
وادار کردن يک غريبه براي خريد چيزي در سايت شما مستلزم اعتماد زيادي است.
برای خرید از محصولات شما کاربران باید به شما اعتماد داشته باشند گوگل تاکيد زيادي بر اعتماد دارد که اين همه دستورالعملهاي معروف رتبهبندي کيفيت جستجوي آنها است. موتور جستجو تلاش مي کند اعتماد و تخصص را با نگاه کردن به بررسي هاي آنلاين، تعریف و توضیح هایی که يک سايت يا نويسندگان آن دريافت مي کند و موارد ديگر ارزيابي کند.
به همين دليل بسيار مهم است که صفحه ها درباره ما و خدمات مشتري شما مربوط باشد. مطمئن باشید که افراد مي توانند به راحتي اطلاعات تماس، اطلاعات مربوط به بازگشت و حمل و نقل، پرداخت، حريم خصوصي را پيدا کنند. فراموش نکنید که اعتماد مشتریان خود را جذب کنید
در مورد سئو صفحه محصول خود جدي باشيد، نبايد تنها بر روي سئوي معمولي و تجربه کاربر تمرکز کنيد. شما بايد به جنبه هاي ديگر صفحات محصول خود عميق تر بپردازيد. به عنوان مثال، ميتوانيد طرح محصول و پيشنهاد را اضافه کنيد. بنابراين گوگل به راحتي ميتواند تمام جزئيات محصول شما را فهرستبندي کند و آنها را به عنوان نتايج اصلی در نتايج جستجو نشان دهد.
همچنین، بايد صفحه های محصول خود را سريع بسازيد، نظرات کاربران را اضافه کنيد و سعي کنيد قابليت اعتماد وب سايت خود را افزايش دهيد. و فراموش نکنيد که هر کاري را که انجام مي دهيد آزمايش کنيد.با سئو مای سایت در ارتباط باشید.
سئو مای سایت
اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای و سئو اصولی در ارومیه هستید سئو مای سایت یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. سئو مای سایت با تمرکز بر طراحی سایت اختصاصی وردپرس و خدمات تخصصی سئو سایت در ارومیه به کسب و کارها کمک می کند تا در نتایج گوگل دیدهشوند و فروش خود را افزایش دهند.
در سئو مای سایت تمام پروژه ها بر اساس استانداردهای روز سئو تجربه کاربری و سرعت سایت اجرا می شوند و پشتیبانی واقعی در کنار شما خواهد بود. اگر می خواهید سایتی حرفه ای با محتوای بهینه و ظاهر اصولی داشته باشید همکاری با سئو مای سایت می تواند نقطه شروع رشد آنلاین کسب و کار شما باشد.


بدون دیدگاه