صفر تا صد ریدایرکت و تاثیر آن بر سئو

تاثیر ریدایرکت در سئو

در این مقاله به صورت اختصاصی میخواهیم به صفر تا صد ریدایرکت یا تغییر مسر در وب سایت و تاثیر آن بر سئو صحبت کنیم. زمانی که کسی صفحه خاصی را درخواست کند اما به صفحه دیگری فرستاده شود تغییر مسیر اتفاق می افتد. بیشتر اوقات صاحب سایت صفحه را پاک می کند و یک مسیر جدید برای فرستادن بازدیدکنندگان و خزنده های موتور جستجو به صفحه مربوطه به وجود می آورد. رپورتاژها نقش بزرگی در زندگی صاحبان سایت، توسعه دهندگان و SEO ها دارند. برای همین چند سوال تکراری در مورد جهت گیری مجدد برای SEO را شرح دادیم.
سئو وب سایت
سئو وب سایت طراحی سایت

۱. تغییر مسیر برای پیامد های منفی دارد؟

تغییر مسیر ها ذاتا برای SEO بد نیستند. ولی اجرای صحیح آن ها برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بسیار مهم است. یک پیاده سازی نامناسب می تواند باعث مشکلاتی مانند از دست دادن PageRank و ترافیک شود. اگر شما می خواهید سرمایه گذاری در ساخت یک مخاطب و کسب بک لینک ها را حفظ کنید تغییر مسیر صفحه ها موقع ایجاد تغییر های URL الزامی است. بهترین روش ها برای اطمینان از اجرای صحیح و موثر دستورالعمل ها: از نوع تغییر مسیر بهتر استفاده کنید: تغییر جهت ۳۰۱ مورد استفاده ترین تغییر جهت برای تغییر های URL دائمی است. این موضوع به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که URL اصلی برای همیشه به یک مکان جدید انتقال داده شده است. با استفاده از ۳۰۱ redirect می توانید رتبه بندی و ارتباط URL قدیمی را حفظ کنید و کاربران و خزندگان موتور جستجو را به لینک جدید هدایت کنید. به روزرسانی لینک های داخلی: زمانی که شما مسیر خود را عوض می کنید، به روزرسانی هر لینک داخلی در وب سایت شما که به لینک های قدیمی اشاره دارد، مهم است. به این ترتیب بازدیدکنندگان می توانند به صفحه های بهتر هدایت شوند و موتورهای جستجو می توانند لینک های جدید را به درستی نشان دهند. تجربه کاربری خود را حفظ کنید: هدف ردموندی ها باید ارائه تجربه کاربری باشد. از انتخاب تغییر مسیرهایی بیش از حد که می تواند سرعت بارگذاری صفحه آرام و کاربران را ناامید کند، دوری کنید. همچنین مهم است که کاربران را به طرف محتوای مربوطه هدایت کنید که با هدف آن ها یکی باشد. برای مثال اگر صفحه ای برای همیشه حذف شد، کاربران را به جای صفحه اصلی عمومی به یک جایگزین مرتبط هدایت کنید. تست و نظارت بر مجددها: با برنامه منظم روی مجددی های خود نظارت کنید. خطاها یا مسائلی مانند تغییر جهت های شکسته یا حلقه های تغییر مسیر را دنبال کنید. همینطور آزمایش دوره ای رم ها برای مطمئن شدن از عملکرد آن ها طبق انتظار لازم است. سئو انواع وب سایت

۲. یک URL را چرا باید تغییر مسیر داد؟

با تغییر مسیر یک URL تغییر پیدا کرده، شما کاربران و دنبال کنندگان را به یک URL جدید بفرستید. هر موقعی که تعمیراتی را در سایت خود انجام می دهید، می توانید یک پست را حذف کنید، ساختار URL خود را تغییر دهید، یا سایت خود را به یک دامنه جدید انتقال دهید. شما باید آن را جایگزین کنید، چون ممکن است بازدیدکنندگان با صفحه ۴۰۴ مواجه شوند. اگر تغییر های جزئی مثل پاک کردن یک مقاله قدیمی ایجاد کنید، می توانید آن URL قدیمی را با ۳۰۱ به مقاله جدید مربوطه هدایت کنید یا آن را۴۱۰ حساب کنید که پاک شده است. مطالب را بدون برنامه ریزی پاک نکنید و URL های خود را به مقاله های تصادفی که هیچ ارتباطی با مقاله ای که پاک میکنید ندارند، هدایت نکنید. پروژه های بزرگ تر به استراتژی مهاجرت URL نیاز دارند مانند انتخاب یک دامنه های جدید یا تغییر مسیرهای URL. ضروری است به تمام URL های سایت خود نگاه کنید و آن ها را به جایگاه های آینده آن ها در دامنه جدید هدایت کنید. پس از مشخص کردن اینکه به کجا می روید، می توانید شروع به تغییر مسیر لینک ها کنید. از ابزار تغییر آدرس در گوگل  سرچ کنسول استفاده کنید تا گوگل از تغییرات اطلاع داشته باشد.

۳. تغییر مسیر ۳۰۱ چیست؟ ۳۰۲ باعث تغییر جهت می شود؟

تغییر مسیر ۳۰۱ یک تغییر مسیر دائمی است که به بازدیدکنندگان و خزندگان موتور جستجو را مطلع می کند که URL درخواست شده به صورت دائمی به مقصد جدید انتقال داده شده است. این تغییر مسیر معمولا برای تغییرهای URL همیشگی مورد استفاده قرار می گیرد. موقع تغییر مسیر ۳۰۱، شما مشخص می کنید که URL قدیمی دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و به جای آن باید به URL جدید دسترسی داشته باشید. نیاز به ذکر است که با تغییر مسیر ۳۰۱، URL قدیمی اصلا نباید در آینده دوباره استفاده شود، چرا که نشان دهنده یک تغییر دائمی است. از طرف دیگر، یک تغییر جهت ۳۰۲ یک تغییر جهت موقت به حساب می آید. این نوع ارجاع برای مشخص کردن این که محتوای درخواست شده به طور موقت در یک آدرس خاص در دسترس نیست اما بعد مدتی قابل استفاده می شود. بر خلاف تغییر مسیر ۳۰۱، تغییر مسیر ۳۰۲ نشان می دهد که این تغییر موقتی است و ممکن است دوباره از URL اصلی استفاده شود. شما باید ماهیت تغییر URL را موقع تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام مسیر استفاده کنید،در نظر داشته باشته باشید. اگر این تغییر دائمی باشد و قصد استفاده مجدد از URL اصلی را نداشته باشید، تغییر مسیر ۳۰۱ مناسب است. اگر این تغییر موقتی است و قصد بازگشت به لینک اصلی را دارید، باید از یک تغییر مسیر ۳۰۲ استفاده کنید. توصیه می شود هنگام انتخاب مسیر مناسب، هدف و طول عمر تغییر لینک را نظر بگیرید. ۴. چه راه ساده ای برای مدیریت تب ها در وردپرس وجود دارد؟ مدیر رپورتاژ می تواند به راه اندازی و مدیریت رپورتاژ در سایت وردپرس شما کمک کند. این یک ابزار ضروری برای تازه و سالم نگه داشتن سایت شما است. ما این کار را تا حد امکان راحت کردیم. اتفاقی که هنگام حذف یک پست می تواند رخ دهد: بعد جابه جایی یک پست به سطل زباله پیغامی ظاهر می شود که می گوید شما یک پست را به سطل زباله منتقل کرده اید. باید یکی از دو گزینه ارائه شده توسط مدیر تغییر مسیر را انتخاب کنید: 1) ارجاع به نشانی اینترنتی دیگر 2) سرآیند حذف شده ۴۱۰ محتوا را دریافت کنید اگر Redirect را انتخاب کنید، در آن می توانید URL جدید این پست خاص را وارد کنید. ۵. چک کننده برگشتی چیست؟ یک چکر redirect ابزاری است برای مشخص کردن اینکه آیا یک URL دوباره هدایت می شود یا تحلیل مسیری را که دنبال می کند. شما قابلیت استفاده از این اطلاعات برای پیدا کردن تنگناها را دارید، مانند یک زنجیره هدایت مجدد که در آن یک URL چندین بار هدایت می شود، و این کار را برای گوگل بسیار سخت تر می کند که آن URL را بخزد – و تجربه کاربری کم تر درخشانی به کاربران بدهد. این زنجیره ها اغلب بدون اطلاع شما اتفاق می افتند: اگر یک صفحه بازشده را حذف کنید، قطعه دیگری به آن اضافه می کنید. بنابراین، باید مراقب تغییر مسیر خود باشید؛ تغییر مسیر دهنده یکی از ابزارهای این کار است. شما می توانید از یکی از افزونه های SEO مانند SiteBolb، Awesome یا Screaming Frog برای تست تب ها و لینک های خود استفاده کنید. اگر تنها به یک بررسی سریع نیاز دارید، می توانید از یک ابزار ساده تر نیز استفاده کنید تا به شما بینشی از عمر یک URL در سایت خود بدهد. ۶.نیاز است HTTP را به HTTPS تغییر مسیر دهیم؟ هر سایتی باید از پروتکل HTTPS استفاده کند، اما حتما ترافیک HTTP خود را به HTTPS هدایت کنید. اگر سایت خود را بر روی HTTP و HTTPS در دسترس قرار دهید، ممکن است با گوگل به مشکل بر بخورید. گوگل سایت های HTTPS را ترجیح می دهد زیرا این سایت ها سریع تر و امن تر هستند. بازدیدکنندگان شما نیز انتظار امنیت بیشتر را دارند. بنابراین، باید یک تغییر مسیر ۳۰۱ از HTTP به HTTPS ایجاد کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد و شما باید برای اطمینان از اینکه همه چیز آن طور که باید پیش می رود، برنامه ریزی کنید. اول، روش ترجیحی انجام این کار در سطح سرور است. ببینید سایت شما در حال اجرای چه نوع سروری است (NGINX، Apache یا چیز دیگری)و کد مورد نیاز برای اضافه کردن به فایل config سرور یا. فایل htaccess. میزبان شما یک راهنما خواهد داشت که به شما کمک می کند یک تغییر مسیر برای HTTP به HTTPS در سطح سرور ایجاد کنید. برخی میزبان ها تنظیمات ساده ای برای مدیریت این موضوع دارند. افزونه های وردپرس نیز وجود دارند که می توانند از پس کاره ای HTTPS / SSL برای سایت شما برآیند، اما برای این موضوع خاص، ما به یک افزونه متکی نیستیم، بلکه هدایت شما را در سطح سرور مدیریت می کنیم. فراموش نکنید که گوگل را از تغییرات Search Console آگاه کنیم. برای سفارش سئوی وب سایت با ما در تماس باشید
امتیاز شما post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهخدماتتماسارتباط با ما